Un pas en avant contre la COVID-19

Depuis de nombreuses années, nos généreux supporteurs d’un bout à l’autre du Canada ont rendu possible notre travail de lutte contre la pauvreté mondiale. En Afrique et en Asie, nos programmes de santé ont déjà été adaptés pour répondre à la COVID-19, notamment par des campagnes de sensibilisation visant à enrayer la propagation et à fournir des fournitures essentielles aux professionnels de la santé. Ces programmes ne sont possibles que grâce au soutien du Canada, par le biais de la Marche des partenaires mondiaux et du Golf des partenaires mondiaux.

Alors que nous continuons de ressentir l’impact de la COVID-19 ici et dans le monde entier, nous avons voulu reconnaître nos commanditaires pour leur dévouement à des causes proches et lointaines.

 

 

Banque Nationale

Voici quelques-unes des récentes contributions de la Banque Nationale à la lutte contre la COVID-19 :

  • Don d’un million de dollars aux banques alimentaires, aux groupes vulnérables et à la Croix-Rouge canadienne, afin que ces organisations puissent répondre rapidement à la demande accrue résultant de la pandémie;
  • 500 000 $ au Fonds d’urgence pour l’appui communautaire de Centraide, destiné à soutenir les membres des communautés les plus touchées par la pandémie;
  • 500 000 dollars à dix organisations qui travaillent dans le domaine de la santé mentale dans différentes régions du pays.

La Banque soutient également ses clients en prenant des mesures d’aide spéciales telles que des reports de paiement et en accordant des prêts spéciaux à ceux qui connaissent des difficultés financières.

Le groupe Prestige Auto soutient la Marche et le Golf de la Fondation depuis 1999. Au cours des deux dernières décennies, la contribution de Prestige Auto a consisté en un parrainage, des dons, ainsi qu’en un ralliement de ses employés pour sensibiliser le public et collecter des fonds par le biais de la Marche.

Pour répondre à la pandémie de COVID-19 au niveau local, les sept concessionnaires de Prestige Auto en Alberta et en Ontario ont lancé leur programme « Local Heroes » pour honorer les intervenants de première ligne en leur offrant des réductions sur l’achat de véhicules ainsi que sur les pièces et les services. Voir leurs concessionnaires à Calgary (South Pointe Toyota et Country Hill Toyota), à Edmonton (Lexus South Pointe et Mayfield Toyota) et dans la région du Grand Toronto (Woodbine Nissan, Oakville Nissan et Oakville Infiniti)

South Point Toyota, Country Hill Toyota et Mayfield Toyota ont également fait un don de 10 000 dollars chacun à la banque alimentaire de leur ville, en vue de répondre au besoin alimentaire causé par la COVID-19.

 


Vancity

Vancity et la Vancity Foundation soutiennent notre Marche de Vancouver depuis 2004, par le biais de dons d’entreprise et d’équipes d’employés sur le lieu de travail qui veulent exercer leur citoyenneté mondiale en faisant une différence dans le monde.

Vancity a contribué à hauteur de plus de 2 millions de dollars au Fonds d’intervention communautaire de la Vancouver Foundation pour aider à combattre les effets de la COVID-19. Plus de détails >

Vancity a lancé le Centre CommUNITY – une plateforme en ligne permettant aux membres et aux employés de trouver et de partager des informations actualisées et fiables sur les finances et la santé au quotidien, ainsi que sur d’autres sujets pendant la pandémie de COVID. Plus de détails >

Vancity prend soin de ses clients et a mis en place un certain nombre de programmes d’aide. Plus de détails >

Shen et Shameer Gaidhar, de Millenium Plus Homes, soutiennent depuis longtemps la Fondation et la Marche des partenaires mondiaux. Depuis 2016, ils organisent le gala annuel Raindrop Gala pour aider à sensibiliser le public, et ils ont récolté plus de 200 000 dollars dans le cadre de la Marche afin d’aider à réduire la pauvreté en Afrique et en Asie.

Ici, chez nous, Shen et Shameer soutiennent des initiatives communautaires qui aident les enfants et les jeunes vulnérables de la ville. Ils ont récemment fait don de 300 masques faciaux cousus à la main à un programme d’aide d’été en lien avec la COVID-19. Shen et Shameer, ainsi que leurs deux enfants, ont également participé à la livraison de ces boîtes de soins.

 

Découvrez ce que d’autres de nos supporteurs font dans leur communauté :

 


ATB Financial
 

To help charities support Albertans affected by COVID-19, all eligible donations made through ATB Cares in April will be matched by 50%, up to a maximum of $100,000.  Learn more >

ATB also donated $250,000 to nine United Way agencies in Alberta to help support their work in addressing the pandemic, as well as other various relief programs for its customers experiencing hardship.  Learn more >

Depuis 2002, BMO et ses employés soutiennent les principales initiatives de la Fondation au Canada, notamment la Marche des partenaires mondiaux, les tournois du Golf des partenaires mondiaux et le Programme de stages pour jeunes, par le biais de commandites et de collectes de fonds en milieu de travail.

À la mi-mars, la BMO a annoncé un don d’un million de dollars à Centraide pour combler les lacunes dans les services communautaires dont les personnes vulnérables touchées par la COVID‑19 ont besoin. Cet engagement vient en aide aux personnes âgées, soutient la santé mentale et aide les services communautaires à assurer leur travail vital. Pour en savoir plus, cliquez ici.

La BMO offre également un programme d’aide financière à ses clients, en particulier les petites entreprises, sous forme de paiements différés et d’augmentations des lignes d’exploitation pour la couverture des salaires et le fonds de roulement. Pour en savoir plus, cliquez ici.

 

 

 

Bromwich+Smith

Bromwich+Smith conducts free webinars on how to negate times of uncertainty and financial crisis.  Learn more >

 


Burgundy Asset Management

Burgundy and many of their partners have donated to Food Banks Canada, as well as other charitable organizations that provide COVID-19-related relief.  Learn more >

 

 

 

Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC)

CIBC offering reduced credit card interest rate for clients in financial hardship due to COVID-19. Learn more >

 


Destination Auto Group 

Destination Auto Group is doing its part to keep its clients, colleagues, and community safe. Learn more >

 


Dynacare

As part of the medical frontline in the fight against COVID-19 in Canada, Dynacare has helped increase healthcare capacity for testing and getting back to patients with results. Learn more >

 


Freshii 

Freshii and AlayaCare are working together to identify and deliver fresh food options to seniors within the Greater Toronto Area.  To limit contact with seniors at risk, Freshii will provide healthy, prepared meals to the home and community care agencies for delivery.  Learn more >

 

 

The Foray Group

The Foray Group’s Wholesome Catering Division has been able to deliver three meals per day to the YMCA HBB Men’s Residence, allowing them to stay safely at home and not have to rely on visits to a food bank. Learn more >

 


Gulshan and Pyarali G. Nanji Family Foundation

The Nanji family has been a long-time supporter of our World Partnership Walk and the work of Aga Khan Foundation Canada, especially in the delivery of much-needed healthcare in some of the poorest and most isolated communities in the world.

Believing that “health is wealth,” the Nanji Foundation has donated $1.6 million to be shared equally by 16 Canadian hospitals across Canada to help combat COVID-19 through research and staff support.  Learn more >

Naz Rayani, fondateur et propriétaire de la Heart Pharmacy, soutient la Fondation et la Marche des partenaires mondiaux depuis près de 25 ans. Chaque année, il mobilise les employés de ses cinq pharmacies afin de sensibiliser le public et de recueillir des fonds pour lutter contre la pauvreté dans le monde. Depuis des années, Naz donne de son temps et de son énergie pour faire une différence au niveau local et mondial, ce qui a fait de lui un membre essentiel de la communauté de Victoria. Au fil des ans, il a été récompensé à de nombreuses reprises pour ses activités caritatives et philanthropiques, en se voyant nommer membre de l’Ordre du Canada et décerner un diplôme honorifique de l’Université de Victoria, pour ne citer que quelques-unes des distinctions qu’il a reçues. La collecte de fonds et le soutien de bonnes causes ont toujours fait partie de la vie de Naz.

La Heart Pharmacy s’est associée à la Victoria Foundation et à la Jawl Family Foundation pour soutenir le fonds Rapid Relief. La Heart Pharmacy contribuera à hauteur d’un dollar pour chaque transaction effectuée dans ses succursales afin de soutenir cette initiative d’urgence, qui a un impact direct sur la communauté de Victoria et qui fournit des fonds de secours aux familles. Afin d’assurer la sécurité de leurs clients et de limiter la propagation de la maladie, la Heart Pharmacy organisera la livraison gratuite des ordonnances et des produits.

Pour en savoir plus, cliquez ici.

 

 

 

High River Toyota

High River Toyota is offering certain services free of charge for first responders. Learn more >

 

 


HUB International

HUB has created a Coronavirus Resource Centre with online resources, webinars, and articles to provide guidance on the impact of COVID-19 to several industries. Access their free resources here.

Manulife soutient la Marche des partenaires mondiaux depuis 2002. En 2019, Manulife Toronto a mobilisé ses employés pour former une équipe d’entreprise et a contribué à sensibiliser les gens et à recueillir des fonds pour lutter contre la pauvreté dans certaines des communautés les plus pauvres et les plus isolées du monde.

Pour témoigner son soutien et sa gratitude aux travailleurs de première ligne durant cette pandémie mondiale, Manuvie a fait don de plus de 1,1 million de dollars pour soutenir plusieurs domaines essentiels, notamment : la sécurité alimentaire des plus vulnérables en s’associant aux banques alimentaires et aux organismes de distribution; le soutien au bien-être des travailleurs de la santé; le soutien à la santé mentale par le biais de programmes numériques; l’aide financière aux clients en difficulté; la facilitation des dons de contrepartie et des programmes de bénévolat virtuel.

Pour en savoir plus, cliquez ici.

 

 

 

Mastercard

As a global technology company, Mastercard has launched several initiatives to support its clients and communities worldwide.

Mastercard has joined with The Bill & Melinda Gates Foundation, Wellcome Trust, Chan Zuckerberg Initiative and others to speed-up the response to the pandemic by identifying, assessing, developing, and scaling-up access to therapies and treatments.  Learn more >

Mastercard is also working to support communities hit hard by this crisis by matching employee donations to relief efforts and contributed funds to local food banks.  Mastercard employees are also making an impact in their local communities by matching their skills to volunteer opportunities that focus on health, human services and small business initiatives.  Learn more >

 

 


Okotoks Honda

Okotoks Honda has adjusted their business perspective to help anyone and everyone in need.  They recognized that the frontline workers are at significant risk, so they are doing whatever it takes to support them, from assisting with their servicing needs to incentives toward vehicle financing.

Okotoks Honda is supporting local businesses and non-profits like Rowan House and Okotoks Food Bank Learn more >

 

 


Royal Bank of Canada (RBC)

RBC is committed to supporting COVID-19 community response efforts in Canada and globally.  They are actively working with their community partners, subject matter experts, and the public and private sectors to understand and determine where the greatest community needs are and how to continue delivering the right support where and when it is needed most.

To date, RBC businesses have committed $7.5 million in support of COVID-19 community response efforts, in the areas of food security, mental well-being, strategic preparedness and response.

Learn more >

 


Scotiabank 

Scotiabank and its employees have supported our World Partnership Walk and World Partnership Golf campaigns since 2001 through sponsorship, workplace team fundraising, and a matching program.

In addition to offering financial relief programs to Canadians who are facing hardships as a result of COVID-19, Scotiabank has committed $2.5 million to community response efforts across its footprint, as well as established a $750,000 fund to support the emerging needs of local charities as the crisis continues to unfold.  Learn more >

Scotiabank, in partnership with the Canadian Medical Association and MD Financial Management has committed $4.6 million to support physicians during the pandemic, from their most pressing needs in their respective areas and fields, to their health and well-being.  Learn more >

 

 


Starfish Medical

As Canada’s largest medical device design company, Starfish Medical has joined the effort to build 30,000 ventilators in Canada.  Learn more >

 

 


Suncor Energy

Suncor Energy has donated 40,000 N95 masks to the federal government for use in communities that critically need these supplies.  Learn more >

Petro Canada, a Suncor business, is contributing $3 million to help meet the needs of frontline workers, from fuel discounts to meals.  Support will also include the needs of the community, such as essential items to hospitals, provisions to food banks and assistance to nursing homes and long-term care facilities.  Learn more >

 

 


TC Energy

TC Energy is matching COVID-19 relief donations, up to $500,000, made on its TC Energy Giving Portal. Learn more >

Since March, TC Energy has provided more than C$500,000 of financial support – and is committed to offering more than C$1 million to Indigenous groups in Canada and the U.S. to support their identified needs during the pandemic. Learn more >

 

 

 

TD Canada Trust

The TD Community Resilience Initiative allocates $25 million to organizations engaged In COVID-19 response and community recovery.  This comprehensive program includes funding, employee engagement and on-going collaboration with organizations and community groups across TD’s operating footprint that are critical now and into the future.  Learn more >

TD also teamed up with ET Canada and the Canadian Country Music Association Foundation’s Canada Together: In Concert supporting Food Banks Canada and the Unison Benevolent Fund’s COVID-19 relief efforts.  Learn more >

 

 

TELUS

TELUS Health launched a COVID-19 self-assessment tool that empowers Canadians with information to make better health decisions in the comfort of their own home. Learn more >

Their Friendly Future Foundation supports communities with medical technology and equipment through a $10 million commitment. Through their Internet for Good program, they are also helping ensure school-aged children have the connectivity they need to learn from home  Their Mobility for Good program also donated over 2,000 prepaid devices and sim cards valued at $1.2 million to healthcare practitioners and social workers so that they can sustain contact with isolated at-risk individuals. Learn more >

TELUS also donated $500,000 to support global-leading research team develop antiviral treatments for COVID-19. Learn more >

 

 


Trec Dental

TREC Dental is donating $25,000 to local Calgary charities, and they are asking the community for help on where to donate. Learn more >

 


T&T Honda

Health care workers are offered a 15% discount on service labour, with pick-up and delivery.  Learn more >